Skip to main content
Skip table of contents

Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri

Yazar: Advancity | Eğitim Teknoloğu – Yunus YALIN

   Perculus Plus sistemimizi sürekli geliştiriyor ve güncelliyoruz. Gerçekleştirdiğimiz güncellemeler sonrası kullanıcı bilgisayarına bağlı ön bellek sorunları yaşanabiliyor. Bilgisayarda kullandığınız tarayıcılarınız bir web sitesine girdiğiniz zaman web sitesini belli zaman aralıklarında tekrar girebileceğinizi düşünerek web site dosyalarını bilgisayarınızda saklar. Sistem üzerinde yapılan değişiklikler ve çalışmalar sonrası sistemin değişmesine rağmen bilgisayarınız web siteye daha önce girdiğiniz verileri sakladığı için saklanan veriler üzerinden ön çalışmayı gerçekleştirir.

   Bazı durumlarda da kullanıcılarımızın sanal sınıflara girişlerinde ve sunucunun fonksiyonlarında sorunsuz işlem gerçekleşirken; nadiren de olsa işlem sırasında gecikmeye veya tarayıcı ön belleğine bağlı olarak kişisel tarayıcı ve çok nadir de olsa sunucuya bağlı sistemi kullanamama sorunları yaşanabiliyor. Sunucuya bağlı sorunlar nadir yaşanan sorunlardan biri olup, sorunun arttığı durumlarda yeni sunucu ihtiyacımızın olduğunu alıyoruz. Böylece yeni sunucu açıyor ve sizi yeni sunucumuzu kullanmanız konusunda bilgilendiriyoruz.


Canlı derse bağlantıda problem yaşıyorsanız öncelikle aşağıda belirttiğimiz adımları uygulayarak tekrar bağlanmayı deneyebilirsiniz.


Yaşayabileceğiniz bu sorunu bazı yöntemler ile giderebilirsiniz. Saklanan verileri yok sayarak sisteme giriş yapmak için aşağıdaki adımları kullanabilirsiniz:

  • Sanal sınıfın yüklenmesi 15 saniyeden uzun sürüyorsa, tarayıcınızı ‘F5’ kullanarak yenileyin.
  • Tarayıcınızı yenilemenize rağmen sanal sınıfa katılamıyorsanız. ‘CTRL + F5’ fonksiyonunu kullanarak sitenin tekrardan yüklenmesini sağlayınız. Bu işlem ön bellekte bulunan bütün çerezleri temizleyerek sitenin yeniden yüklenmesini sağlar.
  • Tarayıcınızda ayarlar düğmesi > Geçmiş > Geçmişi Temizle işlemlerini gerçekleştirerek tüm tarayıcı ön belleğini temizleyebilirsiniz.
  • Tarayıcınızı gizli modda kullanarak ön bellekte saklanan çerezleri görmezden gelerek sisteme giriş yapabilirsiniz.
  • Modeminizi kapatıp 15 saniye bekleyin ve yeniden açın bu işlem internet bağlantınızı (IP Adresinizi) sıfırlamanızı sağlar. Bu işlemden sonra sanal sınıfa katılmayı deneyin.
  • Bulunduğunuz ağın bazı erişim kısıtlamaları olabilir. Bunu anlamak için telefonunuzun mobil internetini kullanarak sanal sınıfa bağlanmayı deneyin. Bu bağlantıda sorun yoksa firewall (Güvenlik Duvarı) ayarlarını ağınıza uygulayın. (Ayarlar İçin Tıklayınız.)
  • Verdiğiniz izinleri veya engellemeleri temizleyerek kullanımı sıfırlayabilirsiniz. Temizlemek için Perculus Plus ekranındayken sol üstte yer alan bağlantı adresinin (url) solunda yer alan kilit düğmesine tıklayınız. Site ayarları düğmesine tıklayınız. İzinleri sıfırla düğmesine tıklayınız. İkinci temizleme yöntemi: Tarayıcınızın sağ üstünde yer alan üç nokta düğmesine tıklayınız. Geçmiş > Geçmiş düğmesine tıklayınız. Tarama verilerini temizle düğmesine tıklayınız. Gelişmiş düğmesine tıklayınız. Zaman aralığını tüm zamanlar olarak seçiniz. Diğer tüm işaretli kutuları kaldırınız. Site ayarları kutucuğuna tıklayarak işaretleyiniz. Verileri temizle düğmesine tıklayınız. Bu işlem yaptığınız ayarları temizleyecek ve kullanım engellerinizi kaldıracaktır.


   Covid-19 Pandemi sürecinde dünya genelinde herkes internet dolaşımında ve internet servisleri bölgesel bazlı olarak internet bant genişliklerini düşürmüş olabiliyor. Bu durum kişi bazlı olabilir veya sunucu bazlı olabilir. Unutulmamalıdır ki kişisel bazlı yaşadığınız internet sorunlarını nadiren de olsa sunucu bazlı da yaşayabilmekteyiz.


Böyle bir sorun yaşadığınızı düşünüyorsanız şu yöntemleri gerçekleştirin.

  • İnternetten veri akışı gerçekleştiren uygulamaları kapatın ve interneti kullanan diğer kişiler mevcut ise ders süresi boyunca interneti kullanmamasını rica edin.
  • Sanal Özel Ağ (VPN) kullanıyorsanız ders süresince kapatın. VPN’inizi kapattıktan sonra "CTRL+F5" fonksiyonunu kullanarak sayfanızın yeniden yüklenmesini sağlayın.
  • Alan Adı Sistemi (DNS) kullanıyorsanız ders süresince DNS adreslerini kaldırın. DNS adreslerini kaldırdıktan sonra "CTRL+F5" fonksiyonunu kullanarak sayfanızın yeniden yüklenmesini sağlayın.
  • Sanal sınıf web kamera paylaşımlarınızı tek kamera ile sınırlandırın.
    (Perculus Plus Sanal Sınıf Sisteminde bir adet web kamera açmak için 100-200 Kbit/s ve bir adet mikrofon açmak için 50 Kbit/s bant genişliği harcarsınız. Kendinizin açtığı kamera ve mikrofon için yükleme işlemi gerçekleştirilir. Bu da ağınızın yükleme hızınızda saniyede 150 Kbit kullanmasına neden olur. Kamera ve mikrofon kullanan diğer kullanıcılar ağınıza indirme işlemi olarak yansır. Kamera ve mikrofon kullanan kullanıcı sayısı arttıkça internetiniz bu yüke yetişemiyor olabilir. Böyle bir durumda sadece eğitmenin kamera kullanması sorun yaşamanızı önleyecektir.)

  • Sanal sınıfta kameranızı kullanmaya çok fazla ihtiyaç duymuyorsanız. Sadece mikrofon kullanarak oturuma devam edebilirsiniz. Böylelikle kullandığınız bant genişliğinde 50-150 Kbit/s tasarruf etmiş olursunuz.
  • Mesaj trafiği bant genişliğini çok büyük oranda etkilemiyor olsa bile çok kullanıcılı oturumlarda genel ve özel mesajlaşmayı kapatmak bant genişliğine bir miktar katkı sağlayacaktır.



Yaşanan küçük sorunlar için anlayışınızı rica ederiz.


Yardım Dokümanlarına Ulaşmak İçin: http://yardim.advancity.com.tr/

Yardım Videolarına Ulaşmak İçin: https://advancity.com.tr/alms-ve-perculus-plus-kilavuzu.html



   Bizden destek almak için ue@advancity.com.tr teknik destek adresimize mail atabilir. Durumun aciliyetine göre +90 (216) 445 07 25 telefon numaramızdan bizi arayarak destek alabilirsiniz.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.