Skip to main content
Skip table of contents

2022.10 - Plan365 v1.10 Güncelleme Notları

3 yıl süren bir araştırma geliştirme sonucu geliştirilen ve 2021-2022 Eğitim Döneminden itibaren, 10’dan farklı Üniversitemiz tarafından kullanılan Aplan Akademik Planlama Sistemi ürünümüz yeni dönemde artık Kampüs365 markamızın Plan365 Akademik Ders ve Sınav Planlama modülü olarak anılacaktır.

Uygulamalarımızı gerek kullanıcılarımızın talepleri üzerine gerekse kendi fikirlerimiz üzerine sürekli geliştirerek güncel ve geliştirilmiş bir uygulama elde etmeye gayret gösteriyoruz. 1.10 versiyon numarası verdiğimiz son sürümlerimizde gerçekleştirdiğimiz geliştirmeleri yeni özellik, güncelleme ve hata düzeltmelerimiz olarak derledik.

Geliştirme

  • Plan365 Ders ve Sınav Dönemlerinin tümünü içerecek şekilde Yedekleme Özelliği geliştirilmiştir. Admin kullanıcıların üst menüde görebileceği Yedekleme menüsü ile kullanıcılar Planlama veya Çözümde farklı senaryoları deneyip simülasyon yapmadan önce istedikleri an sistemin anlık yedeğini alıp, istedikleri zaman istedikleri zamandaki yedeğe geri dönebilmektedirler. Bu özellik ile birden fazla admin kullanıcısının birlikte çalışarak çeşitli kısıtları sisteme tanımlaması öncesi eski verilere geri dönebilme olanağı sağlanmıştır.  Kurumlara 10 GB standart yedekleme alanı tanımlanmıştır.
  • Plan365 kullanan kurumlarımızın Öğretim Elamanların sisteme girişte kendi kurumlarında kullandıkları kullanıcı adı ve şifre ile sisteme girişlerini sağlayan SSO Özelliği devreye alınmıştır. Artık Öğretim Elamanları kurumlarında Öğrenci Bilgi Sisteminde kullandıkları kullanıcı adı ve şifre ile Plan365 i kullanacaklardır. Kurumlara Tek Şifre Tek Kullanıcı konforu sağlanmıştır. Bu özelliğin devreye alınması için Destek Adresine talepte bulunmanız gerekmektedir.
  • Öğretim Üyelerin Plan365’e giriş yaptıklarında sadece kendi ders ve sınav programlarını görebilmesi ve public çözümde Öğretim Üyesine göre filtreleme yapılmamasını sağlayan geliştirme ile Öğretim Üyesi bazında programların kişiye özel olması ve gizliliği sağlandı. Bu özelliği kullanabilmek için Ayarlar/Kurum Bilgilerinde “Öğretim Elemanları yalnızca kendi programını görebilsin” ayarının açılması gerekmektedir.
  • Ders Döneminde Program bazlı olarak bazı dersliklerin ve laboratuvarın öncelik olarak o programın derslerine atanması, öncelikli derslikler yetmezse havuzdaki dersliklere de atama yapılmasını sağlayan Planlama / Derslik Önceliği atama özelliği geliştirilmiştir. Bu özellik ile kendisine özel dersliklerin atanmasını talep eden Program ve Bölümlerin istekleri karşılanırken, eğer derslik yetmezse ve Program ve Bölümlere diğer dersliklerin atanması sağlanarak derslik yetmeme sorunun oluşması engellenmiştir.
  • Ders Dönemi Çözüm Değiştirme de ders saati ve günü değiştirilen aktivite için o saatte uygunluğu (boş) olan, aktivite ile aynı kampüste bulunan dersliklerin otomatik olarak filtrelenerek çözüm değiştir ekranına gelmesi sağlanmıştır. Bu geliştirme ile kullanıcıların masaüstü yazılımın yanında web yazılımında sadece uygunluğu olan derslikleri görerek çözüm değiştirme sürecinin daha hızlı tamamlayabilmesi sağlanmıştır.
  • Tanımlar/Öğretim Elamanları menüsünden indirilen Öğretim Üyesi Ders Raporuna, kurumların ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde Öğretim Üyesinin Verdiği Farklı Ders Sayısı, Haftalık Ders Yükü, Dersin Aktivite Türleri, Öğretim Türleri, Dersin Ortamı (Yüzyüze/Online) ve Dersin Öğrenci sayıları eklenerek daha detaylı hale getirilmiştir.
  • Ders ve Sınav Döneminde açıklamalarda yer alan 200 karakter sınırı 1000 karaktere çıkarılmıştır.
  • Ders Dönemi Tanımlar ve Aktivite İlişkilerine Fakülte Filtresi eklenmiştir.
  • Tüm açıklama sütunlarına dikeyde kaydırma çubuğu eklenerek aktivite düzenleye girilmeden açıklamanın tamamının okunabilmesi sağlandı.

Hata Düzeltmesi

  • Ders döneminde Tanımlar/Aktivite İlişkileri menüsünde kullanıcıların istemeyerek aktiviteler arası birbirine zıt iki farklı ilişkiyi tanımlayabilmeleri önlenerek çözümün hata vermesi engellemiştir.
  • Ders ve Sınav Döneminde yeni özellik olarak eklenen Aktivite Dili özelliğinden dolayı web arayüzden planlamada oluşan kesişimlerin gösterilememesi hatası giderilmiştir.
  • Ders Dönemi Çapraz Kullanım Detaylı Çözüm Raporunda dersliklerin haftanın 7 günü üzerinden kapasitenin hesaplanması sonucu kullanım kapasitesinin az görünmesi sorunu dersliklerin varsayılan olarak hafta içi 5 günlük kapasiteleri hesaba alınarak giderilmiştir.
  • Senkronizasyon Derslik Tipinin Öğrenci Bilgi Sisteminden hatalı gelmesi sonucu ortaya çıkan sorun düzeltilmiştir.
  • Senkronizasyon raporlarında sadece ilgili dönem için yapılan en son senkronizasyon raporunun alınabilmesi sağlanarak veri karmaşıklığın önüne geçilmiştir.
  • Ders Dönemi Planlamada Filtreleme yaptıktan sonra tümünü seç tıklandığında sadece ilk sayfada yer alan 10 aktiviteyi seçme sorunu düzeltilerek tüm aktivitelerin seçilmesi sağlanmıştır.
  • Ders Dönemi Planlamada Aktivite Düzenle ekranından yapılan Aktivite Çoğaltmalarda çoğaltılan aktivitelerin planlamaya eklenmeme sorun düzeltilmiştir.
  • Ders Dönemi Tanımlar/Aktivite ilişkilerinde oraya çıkan aktivite ilişkisi açıklamasının kaydedilememe sorunu düzeltilmiştir.
  • Ders Dönemi Planlama/Ders Saatleri ve Derslikleri menüsünde yer alan Derslik Atanmadı ve Açıklama filtresinin bazı durumlarda çalışmama sorunu düzeltilmiştir.
  • Ders Dönemi Çözüm Değiştirmede aktivite bitiş saatinin planlanan günlük slot zaman dilimi dışında olması durumunda çözüm değiştirmede hata alma sorunu düzeltildi.
  • Ders Dönemi Çözüm Takvimine Pazar günü bakıldığında Haftalık Ders programın boş görüntülenme sorunu giderildi.
  • Giriş yapıldıktan sonra ilk önce çözüm sayfasına tıklanıp daha sonra ayarlar sayfasına tıkladığında dönem ayarların boş görüntülenme sorunu giderildi.
  • Ders Dönemi Başlangıç ve Bitiş hafta tarihlerinde oluşan varsayılan ayarları gösterme sorunu giderildi.
JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.