Skip to main content
Skip table of contents

ALMS Dersler: Ders Kaydı Oluşturma ve Dersleri Yönetme

Yazar: Advancity | Eğitim Teknoloğu – Yunus YALIN


   Ders kataloğunda ana ders oluşturulduktan sonra bu ana dersle ilişkili dersi veya derslerin açılmasına sıra gelir. Bu işlem de Dersler menüsünden gerçekleştirilir. Ve tabii ki bu derslerin dönemlerle ilişkilendirilmesi de bu menüden yapılacaktır.


   Ana dersin altına ders açılırken öncelikle sayfanın sağ üstündeki “Yeni Ekle” butonuna basılır. Gelen sayfadaki ana ders, ders adı, ders kodu ve açıklama alanlarının doldurulması zorunludur. Ana ders alanına girilecek ad ile bu dersin hangi ana ders veya derslerle ilişkilendirildiği belirlenmiş olacaktır. Bu alanlar doldurulduktan sonra ders için kullanılan bilgisayardan veya ALMS galerisinden seçilebilir. Dersin varsayılan görüntüsü dersin altında oluşturulacak aktivitelerin ne şekilde görüntüleneceklerini belirler.


   Ders sorumluları dersin şubelerinin tamamına müdahale edebilecek kişi veya kişilerdir. Zorunlu alan değildir. Ders otomasyon ID’si servisten gelir. Otomasyon var ise bu ID girilir yoksa boş kalır. Entegrasyonla çalışan bir web servis varsa bu ID oradan çekilir. Dönem bilgisi olarak daha önce oluşturulan ana dersin dönemi buraya girilecek ve bu ders o dönem itibariyle görüntülenmeye başlayacaktır. Kaydet butonuna basılmasıyla ders oluşturulmuş olacaktır.


   Dersin başarıyla oluşturulmasından sonra kullanıcı eklenebilmesi amacıyla şubelerin açılması gerekmektedir. Dersin sayfasının sağ tarafında “Şubeleri Yönet” butonu bulunur. Buna basılarak “Yeni Şube Ekle” tıklanır.


   Gelen sayfada yeni şubenin adı, bağlı olduğu program, otomasyon ID (varsa), seçili programda ara evet ise seçili programın öğrencileri arasında arama yapılır, hayır ise arama tüm sistemden yapılacaktır. Detaylı arama tıklandığında aramaya özel alanlar da katılacaktır. Arama sonucunda bulunan kullanıcı seçilip “Seçişi Öğrencileri Şubeye Ekle” tıklandığında kullanıcı şubeye yani sınıfa eklenmiş olacaktır.


   Yeni şube tek tek oluşturulabileceği gibi çoklu olarak da oluşturulabilir. Bunun için dersler sayfasının sağ üstündeki “Çoklu Sınıf Ekle” tıklanarak bir veya birden çok şube eklenecek ders seçilir ve sayfanın altındaki MS Excel dosyasını indirme butonuna basılarak dosya indirilir. Dosya gerektiği şekilde doldurularak yine aynı sayfadan sisteme yüklenerek çoklu sınıf ekleme yapılmış olur.

   Çoklu sınıf eklemede sadece şubeler açılır. Kullanıcıların daha sonra eklenmesi gerekecektir.


JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.