Perculus'ta kullanıcı türleri:

  1. Yönetici: Yönetici yeni kullanıcı ekleme, ortak dosyaları düzenleme, rapor alma ve oturum oluşturma yetkileriyle donatılmıştır. Perculus hesaplarının en az bir tane yöneticisi olmalıdır.
  2. Eğitmen: Sunum yapar ve eğitim verirler. Eğitmenler eğitimi ve/veya toplantıları yönetme yetkisine sahiptirler. Bunun dışında fonksiyonları yoktur.
  3. Kullanıcı: Kullanıcılar, eğitimlere ya da toplantılara katılan ve yetkisi olmayan kişilerdir. Oturumlara katıldıklarında kendilerine ancak yetki verilmesi durumunda kameralarını açabilir, dosya yükleyebilirler. 
  4. Dış katılımcı: Sistemde kayıtlı olmayan ancak yönetici tarafından oturumlara ad, soyad ve e-posta adresleri girilerek davet edilen kişiler "Dış Katılımcı" olarak anılırlar. Kendilerine gönderilen davet e-postasındaki katılım kodu ile sadece davet edildikleri oturuma katılabilirler. Dış katılımcılar "Eğitmen" olarak da oturumlara davet edilebilirler.



Yukarıda görülen tablo sol menüdeki "Kullanıcılar" başlığı altındadır. Yeni kullanıcı, eğitmen ve yönetici ekleme işlemleri buradan yapılır. Ayrıca Excel'den toplu olarak kullanıcı eklenebilir. Kullanılacak Excel dosyası bu menüden indirilmelidir.

 

2. Yönetici/Eğitmen/Kullanıcı Ekleme (Düzenleme)

Tüm kullanıcıların eklendiği form aynı şablonu kullandığından örnek olarak sadece "Kullanıcı Ekleme" formunu incelemek tüm kullanıcı türleri için açıklayıcı olacaktır.



Genel Bilgiler

Bu sekmeye aşağıdaki bilgiler girilir:

  • Ad
  • Soyad
  • Kullanıcı adı (Kullanıcı adı ve şifre ile web paneline giriş yapılır)
  • E-posta Adresi (Oturum davetleri ve şifre bildirimi bu adrese yapılacağından gerçek bir e-posta adresi verilmesi önem taşır)
  • Şifre (Kullanıcı adı ve şifre web paneline giriş yapmak için kullanılır)

Girilmesi ikincil derecede önem taşıyan bilgiler,

  • Hesap son geçerlilik tarihi: Eklenen kullanıcının belli bir tarihten sonra sistemi kullanması istenmiyorsa belirlenen tarih bu alana girilir. Takvim ikonuna tıklanır ve takvim açılır.
  • Şifre otomatik yaratılsın: Bu kutucuk tıklandığında eklenen kullanıcıya şifreyi sistem otomatik olarak oluşturur ve e-posta ile yollar.
  • Web Giriş İzni: Bu kutucuk işaretli gelir. İşaret kaldırılırsa sisteme giriş yapamaz ancak oturumlara davet e-postasındaki katılım linkiyle katılabilir. Kutucuğun amacı kullanıcının Perculus arabirimini kullanmasını engellemektir.
  • Hesap Aktif?: İşaretli olarak gelen bu kutucuktan işaret kaldırılırsa kullanıcının hem Perculus arabirimini kullanması hem de oturumlara katılması engellenmiş olur.

Bu bilgileri girildikten sonra kullanıcıyı kaydetmek için "Kullanıcıyı Kaydet" düğmesine basılarak kayıt işlemi tamamlanır.

Kullanıcı Resmi



Kullanıcı resmi eklemek için "Browse" (ya da "Gözat") tıklanarak bilgisayardan resim seçilip yüklenir. Yüklenecek resim png, jpeg veya gif uzantılı olmalıdır. Yüklenen resim 140x140px boyutlarına küçültülerek gösterilecektir. Yükleme yine "Kullanıcıyı Kaydet" düğmesine tıklanarak tamamlanır.



Ekstra alanlar sekmesinde iki tane metin kutusu bulunur. Bu alanlara kendi kullanımınız doğrultusunda bilgiler girebilirsiniz. Örneğin bir kullanıcının iletişim bilgilerini Ekstra Alan 1'de, çalışan sicil numarası gibi bir bilgiyi de ikinci alanda tutabilirsiniz. 

Kayıtlı Kullanıcının Bilgilerinin Değiştirilmesi

Sisteme daha önce kaydedilmiş bir kullanıcının (eğitmen ya da yönetici de olabilir) bilgileri "Kullanıcı Listesi"nde tutulur (Bkz. İlk Tablo). Değişiklik yapmak istediğiniz ilgili kullanıcının satırının en sağında kalem ikonuna tıklanır. Açılan kullanıcı düzenleme sayfasında değişiklikler yapılır.

Yeni girilen bilgileri kaydetmek için "Kullanıcıyı Kaydet" düğmesine tıklanır.

Değişiklikler kaydedilmiştir.