İLETİŞİM ARAÇLARI
ALMS Sisteminde beş farklı iletişim aracı bulunmaktadır. Sol menüdeki “İletişim Araçları” sekmesinden bu araçlara geçiş yapabilirsiniz.



1. Mesaj



Size gönderilmiş, sizin gönderdiğiniz, taslak olarak kaydettiğiniz, ya da sildiğiniz mesajları Mesajlar sayfasında görüntüleyebilirsiniz. Yeni mesaj göndermek ve var olan mesajları silmek için de yine aynı sayfadan işlem yapabilirsiniz.

2. Duyurular



Belli bir programın ya da dersin öğrencileri ve eğitmenleri, ya da tüm öğrenci ve eğitmenlere yönelik duyuru yayınlamak için; sol menüden İletişim Araçları> Duyurular sekmesine tıklayarak Duyurular sayfasına geçiş yapabilirsiniz.

Yeni bir duyuru yayınlamak için  sekmesine tıklamanız gerekmektedir. Açılan sayfada üst kısımdaki boşlukları doldurup, “Gönder” düğmesine basmadan önce, ilgili ayarları seçmelisiniz. Aşağıdaki seçimleri işaretlediğinizde:

• E-posta olarak da göndermek istiyorum: Duyuru hem kullanıcı panelinde görünür hem de e-posta olarak ilgili kişilere gönderilir. E-posta gönderimi için E-posta gönderim ayarlarının yapılmış olması gerekmektedir. (Bkz. Eposta_Gonderim_Ayarlari )

• SMS olarak da göndermek istiyorum: Duyuru hem kullanıcı panelinde görünür hem de SMS olarak ilgili kişilere gönderilir. SMS gönderimi için SMS ayarlarının yapılmış olması gerekmektedir. (Bkz. SMS_Gonderim_Ayarlari )

• Her zaman üstte görünsün: Bu duyuru diğer duyuruların üstünde görünür. Daha güncel duyurular yayınlansa bile, üstte görünmeye devam eder.

• Bu duyuruyu sisteme giriş yapıldıktan sonra göster: Kullanıcı sisteme giriş yaptığında ayrı bir pencere açılır ve ilgili duyuru ekranda görünür.

 Düğmesi: Duyuruyu hazırlayıp taslak olarak bekletmek isterseniz, bu düğmeyi tıklayabilirsiniz.


3. Anketler
Kullanıcıların fikirlerini almak istediğiniz durumlarda, istediğiniz kişilere anket gönderebilirsiniz.
Sol menüden İletişim Araçları> Anketler adımlarını izleyerek Anket sayfasına geçiş yapabilirsiniz.


• Yeni Anket Oluşturma:
Anket sayfasında  butonu aracılığıyla anket oluşturma sayfasına geçilebilir.



Açılan sayfada  bölümünün üzerine tıkladığınızda ankete isim verebilmeniz için bir metin kutusu gelecektir. Anket ismini girip  butonuna tıkladığınızda isim kaydedilir. İptal etmek için  butonunu kullanabilirsiniz.
 Seçeneğini işaretlerseniz, “Cevaplanması zorunlu anket” kategorisinde gönderilir ve anketin gönderildiği kullanıcılar, sorulara cevap vermeden anket sayfasından çıkış yapamaz. Bu satır görünmüyorsa zorunlu anket ayarı kapalıdır.

 Kısmında belirli bir programın ya da dersin kullanıcılarını seçebileceğiniz gibi; tüm öğrenci veya tüm eğitmenleri de seçebilirsiniz.

Anketi belirli başlıklarla bölümlere ayırmak isterseniz,



kısmından ilgili bölümlere bir başlık ekleyebilirsiniz. Başlığı düzenlemek için  butonunu tıklayıp “Düzenle” sekmesini seçmelisiniz. Tek bölümden oluşacaksa ve anket ismi yeterliyse,  butonunu tıklayıp, “Sil” sekmesini seçerek, başlık kısmını kaldırabilirsiniz.

“Yukarı Kaydır” ve “Aşağı Kaydır” sekmelerinden başlığın sayfadaki yerini değiştirebilirsiniz.

 butonu aracılığıyla ankete aşağıdaki gibi yeni bölümler ekleyebilirsiniz:



• Başlık:
Yukarıda da bahsedildiği gibi, bu sekmeden yeni başlıklar eklenebilir.

• Paragraflar:
Ankette kullanıcı için açıklama bölümleri eklemek isterseniz, bu sekme aracılığıyla bir metin ekleyebilirsiniz.

• Tek Satır Metin:
Bu soru çeşidinde kullanıcı; göndereceğiniz soruya, bir satırlık bir metinle karşılık verebilir. Olması gereken metin genişliğini piksel olarak belirtebilirsiniz. Metin genişliği kısmını boş bırakırsanız otomatik bir genişlik ayarlanacaktır.

• Çok Satırlı Metin:
“Tek satır metin” soru tipinden tek farkı kullanıcıya iletilen cevap metni kutucuğunun birden fazla satırdan oluşmasıdır.

• Şıklı Tek Seçim:
Ekleyeceğiniz soruya, hazır seçenekler ekleyip, kullanıcının bu seçenekler aracılığıyla cevap vermesini istiyorsanız, şıklı seçenekleri kullanabilirsiniz. Şıklı tek seçimde, kullanıcı seçeneklerden sadece bir tanesini seçebilir.

• Şıklı Çok Seçim:
Şıklı tek seçim soru tipinden tek farkı; kullanıcının ilgili seçeneklerden birden fazlasını işaretleyebilmesidir.

• Matris Sorular:
Bu soru tipinde anket soru ve seçeneklerini bir tablo olarak sisteme girebilirsiniz. Sütun kısmına, üstte sütunlar halinde yer alacak metinleri ekleyebilirsiniz. “Daha fazla seçenek ekle” bölümünden yeni sütun metinleri eklenebilir.
Satır kısmına anket sorularınızı ekleyebilirsiniz, birden fazla soru eklemek için “Daha fazla seçenek ekle” bölümünden birden fazla metin girebilirsiniz.

Bu bölümleri bir örnek aracılığıyla daha anlaşılır hale getirelim, kırmızı ile işaretlenen kısımlar eğitim dokümanı için eklenmiştir. Kullanıcı bu kısımları görmeyecektir.



Aşağıdaki resimde görünen anket matris tipinde oluşturulmuştur.



• Mevcut Anketi Düzenleme:
Anketler sayfasına geldiğinizde daha önce oluşturulan anketlerin listesini görebilirsiniz. Bir anket için işlem yapmak isterseniz, ilgili satıra gelip, sağdaki işlemler bölümüne tıklamanız gerekmektedir. İşlemler menüsü aşağıdaki gibidir:



“Düzenle” sekmesinden anket bölümlerinde değişiklik yapabilirsiniz.
“Rapor” sekmesinden anket raporu sayfasına geçiş yapabilirsiniz. Üst bölümde hedef kitleyi seçerek raporu görüntüleyebilirsiniz. Örnek bir rapor sayfası aşağıdaki gibidir.



Rapor, soru kategorilerine göre ayrılmıştır. Raporu cihazınıza indirmek için sağ alttaki “Detaylı Anket Raporunu İndir” butonunu tıklamalısınız. Rapor arka planda hazırlanır ve yönetici panelinizde anket raporunun indirilebileceğine dair bir bildirim gelir.



Bildirime tıkladığınızda açılan ekrandan raporu indirebilirsiniz.

Bir anketi kopyalamak için, yine Anketler sayfasında, “İşlemler” menüsünden “Kopyala” sekmesini tıklamalısınız. Anket kopyalanarak listede üst kısımda yer alır.

“Yayından Kaldır” sekmesi seçildiğinde, kullanıcılara gönderilen anket yayından kaldırılır.

“Sil” sekmesi seçildiğinde anket silinir ve listeden kaldırılır.

4. Forum
Bir tartışma platformu oluşturmak için, genel bir forum başlığı açabilirsiniz. Sol menüden İletişim Araçları> Forum adımlarını izleyerek Forum sayfasına geçiş yapabilirsiniz. Buradan açılan başlıklar tüm kullanıcılar tarafından görünür.
Bir derse özel forum başlatmak için, ilgili dersin içine forum aktivitesi eklemelisiniz.



• Yeni Forum Ekleme:
Forum sayfasındaki  butonu ile Forum Ekleme sayfasına geçiş yapabilirsiniz.



Başlık kısmı, kullanıcı panelinde forum ismi olarak görür. Mesaj kısmına yazdığınız metin de tartışmadaki ilk mesaj olarak görünür.

“Yönetici Kontrolü” seçeneği işaretlenirse, kullanıcılar mesaj gönderdiklerinde yönetici panelinde onaya düşer. Yönetici ilgili forumu açtığında, bu mesajlar “Beklemede” statüsünde görünür.

Onaylanmak istenen mesajlar seçilerek,  butonuna tıklanmalıdır.
 Butonu tıklanırsa, bu mesajlar foruma yansımaz, yönetici onayından da çıkmış olur.

• İşlem Menüsü:
Forumlar sayfasında ilgili forumun sağındaki İşlem menüsü aracılığıyla aşağıdaki işlemleri yapabilirsiniz.



Sabit başlık: Forum listede en üstte görünür.

Başlığı kapat: Forum yönetici panelinde görünür, fakat pasif haldedir, kullanıcı panelinde görünmez.

Başlığı sil: Forum yönetici panelinden de kullanıcı panelinden de kaldırılır.

Görüntüle: Örnek bir tartışma ekranı aşağıdaki gibidir.



Alıntı: İlgili mesaja alıntı yaparak tartışmaya mesaj gönderebilirsiniz. Mesajınız mevcut mesajların en altında görünür.

Yanıtla: İlgili mesaja cevap vermek için “Yanıtla” butonunu kullanabilirsiniz. Mesajınız, yanıtla butonunun olduğu mesajın altına sıralanır.

5. Yardım Masası:
Eğitmen ya da öğrenciler, ALMS kurum yöneticisine yardım talebi iletmek için İletişim Araçları> Yardım Masası adımlarını izleyerek bir destek talebi oluştururlar. Bu talepler yönetici hesabına düşer.



Açık Destek Talepleri: Kullanıcı tarafından destek talebi oluşturulduğunda, açık talep olarak yöneticiye düşer. Kapalı bir talebi açmak için listeden talep seçilir ve üstteki “Destek Talebini Aç” butonu tıklanır.

İşlemdeki Destek Talepleri: Yönetici talebi bir yetkiliye yönlendirdiğinde, talep işlemdekiler kategorisine alınır.

Kapanmış Destek Talepleri: Yönetici ya da yönlendirilen yetkili tarafından kapatılan talepler bu kategoride görünür. Açık bir talebi kapatmak için listeden talep seçilir ve üstteki “Destek Talebini Kapat” butonu tıklanır.

Örnek bir yardım talebi aşağıdaki gibidir:



Talep içinde yazdığınız mesajlar, talebi oluşturan kişiye de talebi yönlendirdiğiniz kişiye de görünür. Bu nedenle dikkatli olunmalıdır. Mesajınızı göndermek için  butonunu kullanabilirsiniz.  seçeneğini işaretleyerek, mesajınıza dosya ekleyebilirsiniz.

Destek talebinin atandığı kişiyi,



bölümü aracılığıyla değiştirebilirsiniz.