Tüm Ayarlar
Kokpit> Tüm Ayarlar> Ayarları Düzenle (Ekranın sağında Araç Kutusunda yer alır) sekmeleri seçilerek Tüm Ayarlar sayfasına geçiş yapılabilir.

1. Genel
Genel menüsünde kurum adı, kısaltması, dil ve dil türü seçeneği yer alır.

2. Görünüm
Ara yüzdeki logolar değiştirilebilir. Uyarı kutucuğunda belirtilen özelliklere uygun görseller eklenerek logo değişikliği yapılabilir.

Liste Boyutu: Liste boyutu ayarı dersler, kullanıcılar gibi arama sayfalarında sayfa başına kaç kullanıcının listeleneceğini varsayılan olarak seçmemize olanak sağlar.

Aktivite Kriterlerini Göster: “Evet” seçildiğinde ders içindeki aktivitelerin bitirme kriterlerini kullanıcıların görmesine olanak sağlar.

Eğitmen Bilgisini Göster: Bu ayar açık olduğunda; eğitmen, sisteme kendisi ile alakalı bilgi eklediyse bu bilgiyi kullanıcılar görebilir.

Aktiviteleri SSO Verileri ile Sınırlandır: ALMS sistemini kendi öğrenci bilgi sistemi ile entegre şekilde kullanan kurumlar için geçerli olan bir ayardır. “Evet” seçildiğinde; entegrasyon yapılan öğrenci bilgi sisteminde, eğitmenlerin ekleyebileceği aktivite sayısı sınırlandırılmışsa, ALMS sisteminde de sınırlandırılır.

Aktivite Filtrelerini Eğitmenlere Göster- Öğrencilere Göster: “Evet” seçildiğinde, ders içindeki aktiviteler filtrelenebilir.

Yeni Kullanıcı Eklemede Grup Atamasını Göster: “Evet” seçildiğinde, kullanıcı ekleme sayfasında, kullanıcının bir gruba eklenebilmesi için grup ataması satırını görünür kılar.

İlerleme Yüzdesini Kullanıcılara Göster: “Evet” seçildiğinde, kullanıcılar derslerinin yüzde kaçını tamamladıklarını görebilirler.

Eski Tarihli Sınıfları Göster: Şube oluşturulurken bir tarih aralığı girilmişse, şubenin süresi bittiğinde otomatik olarak pasife düşer ve sonrasında bu şubedeki kullanıcılar ilgili derslere giriş yapamaz. Bu ayar “Evet” seçildiğinde şube bitiş tarihi geçse de kullanıcılar derse giriş yapabilir.

Ders Sayfasında Hafta Seçimini Göster – Birim seçimini Göster: Hafta seçimi “Evet” seçildiğinde, kullanıcı veya eğitmen ders sayfasında, aktiviteleri haftaya göre filtreleyebilir. Birim seçiminin açık olması durumunda kullanıcı ünite bilgilerini filtreleyebilir.

Pin Kodu ile Kayıt: Şubeye bir pin kodu tanımlanmışsa, kullanıcılar giriş sayfasında bu pin kodunu kullanarak şubeye kayıt olabilir.

Eğitmen Sınıf Oluşturabilir mi? Bu ayar açık olduğunda eğitmenler atandıkları derslerde şube oluşturabilir.

Video Soru Bilgilerini Göster: “Evet” seçildiğinde; video aktivitesine soru eklendiyse, videonun altında soruyu kimin eklediği bilgisi gibi bilgiler görünür.

Eğitmen Ana Sayfası – Kullanıcı Ana Sayfası: Eğitmenin veya kullanıcının ana sayfasında derslerin nasıl görüneceği belirlenir.

Temel İkon Olarak Gravatar Kullanın: Bu ayar açık olduğunda, kullanıcı veya eğitmen profil resmi eklemediğinde, profilinde standart bir resim görünür.

Kullanıcılar Tema Rengini Değiştirebilsin: Bu ayar açık olduğunda kullanıcılar başlık ve menü arka plan rengini kendi panellerine özel değiştirebilir.

Sınav Duyurusunu Göster: “Evet” seçildiğinde, bu ayarın altında “Sınav Duyurusu Metni” kutucuğu belirir. Kullanıcılar sisteme giriş yaptığında, bu bölüme yazılan duyuru metnini görecektir. Sınav dönemi sona erdiğinde bu ayar tekrar “Hayır” seçilmelidir.

Sınavda Önceki Soruya Gitmeyi Engelle: “Evet” seçildiğinde kullanıcı sınav esnasında önceki sorulara geri dönemez.

Teslim Tarihi Dağılımını Takvimde Göster: “Evet” seçildiğinde kullanıcı, ödev aktivitesi gibi son teslim tarihi konulmuş aktivitelerin son teslim tarihini takviminde görebilir.

Eğitmene Sınıf Detayını Göster: Bu ayar açık olduğunda, eğitmen ders içindeki şube yönetme bölümünden şube listesini görebilir.

Teslim Tarihinden Sonra Dosya İndirilmesine İzin Ver: Bu ayar açık olduğunda kullanıcı, aktivitenin teslim tarihi geçmiş olsa da aktivite içinde bulunan dosyayı indirebilir.

Özel CSS: Özel CSS kodları eklenerek, sistemde bulunan yazı tipleri, renkleri vs. değiştirilebilir.

Şube Adı Gösterim Şekli – Ders Adı Gösterim Şekli: Şube ve ders adının görünümü bu kutucuklarla özelleştirilebilir. Şube ve ders isimlerine program bilgisi, birim bilgisi vs. eklenebilir. (Örneğin şube isminde program ismi de görünsün isteniyorsa “$classname ($programname)” olarak değiştirilebilir.)

Kullanıcılara Ders Değerlendirme Puanlarını Göster: “Evet” seçildiğinde kullanıcılar aktiviteleri 5 yıldız üzerinden değerlendirebilir.

Dil Seçimini Sürekli Göster: “Evet” seçildiğinde tüm kullanıcı panellerinde sağ üst menüde dünya simgesi görünür, bu simge ile arayüz dili değiştirilebilir.

Şube Açıklamasını Göster: Bu ayar açık olduğunda; derse şube eklerken bir açıklama eklenmişse, bu açıklamayı kullanıcılar da görebilir.

Video Kullanım Mesajını Göster: Bu ayar açık olduğunda, kullanıcılar video aktivitesini izlerken ‘’Videoları ileri sardığınızda tamamlanmayacaktır.’’ uyarısı görünür.

Videoların İleri Alınmasını Engelle: Bu ayar açık olduğunda kullanıcı dersin içindeki videoyu ileri alamaz.

Zorunlu Tek Video İzlenme: Bu ayar açık olduğunda; dersin içindeki tek videonun kullanıcının karşısına ilk olarak çıkması sağlanabilir.

Kullanıcılara Canlı Ders Katılım Yüzdelerini Göster: Bu ayar açık olduğunda, kullanıcılar sanal sınıf aktivitesinin yüzde kaçını tamamladıklarını görebilir.

Mesaj Detayını Göster: “Evet” seçildiğinde mesaj yollayan kişinin isim, soy isim, e-posta gibi daha detaylı bilgileri görüntülenir.

Ders Yöneticisini Eğitmen Olarak Göster: “Evet” seçildiğinde, derse bir ders sorumlusu eklenmişse, bu kişiyi kullanıcılar o dersin eğitmeni olarak görür.

Aktiviteleri Alfabetik Olarak Sırala: Bu ayar açık olduğunda ders içindeki aktiviteler alfabetik sıra ile sıralanır.

Kullanıcı Profilini Düzenleyebilsin – Profil Fotoğrafını Değiştirebilsin: Bu ayarlar açık olduğunda kullanıcı kendi profilini düzenleyebilir ve profil fotoğrafını değiştirebilir.

Video Aktivitesini Otomatik Başlatma – Ses Dosyasını Otomatik Başlatma: Bu ayarlar açık olduğunda, aktivitenin içindeki ses ve video, kullanıcı o aktiviteye girdiğinde otomatik olarak başlar.

Kullanıcı Hızlı Erişim Sayfası: Bu ayar açık olduğunda, kullanıcı sisteme giriş yaptığında, yakında başlayacak veya başlamış durumda olan aktiviteler, hızlı erişim sayfasında direkt görüntülenir.

Yeni Forum Başlığında E-mail Gönderilmesin: “Evet” seçildiğinde, oluşturulan yeni forum için kullanıcılara otomatik e-mail gönderimi yapılmaz.

3. Kişiler
Kurumunuz için teknik bölüm, faturalandırma ve yönetimsel konularda, ALMS destek birimlerinin kiminle irtibata geçmesini istiyorsanız, bu kişilerin iletişim bilgileri bu bölüme eklenmelidir.

4. Senkronizasyon – Web API
Bazı özel entegrasyonlarda bu ayarların kullanılması gerekebilir. Bu ayarlarda değişiklik yapmadan önce ALMS destek birimleri ile iletişime geçilmelidir.

5. E-posta Şablonları
Kullanıcılara gönderilen e-posta şablonlarında değişiklik yapılabilir.

6. Giriş/Çıkış Ayarları
Kullanıcılar sisteme giriş ya da sistemden çıkış yaptıklarında farklı sayfalara yönlendirilmek isteniyorsa, bu ayarlar kullanılabilir.

7. Giriş Sayfası Görünümü
Tüm kullanıcılar için ALMS giriş sayfasında değişiklik yapılabilir. Bu ayarlar ile giriş sayfasındaki arka plan resmi değiştirilebilir, sayfa altlığı eklenebilir, duyuruların sistem girişinde görünmesi sağlanabilir.

8. E-posta Gönderim
ALMS üzerinden kullanıcılara e-posta gönderilmek isteniyorsa e-posta gönderim ayarları yapılmalıdır. Kullanıcı oluşturulduğunda ya da son teslim tarihleri ve yeni aktiviteler için e-posta gönderimi yapılıp yapılmayacağı da burada belirlenir.

9. SMS
ALMS üzerinden kullanıcılara SMS gönderilmek isteniyorsa SMS gönderim ayarları yapılmalıdır.

10. Perculus Ayarları
ALMS ile Perculus ve Perculus Plus sistemlerini entegre etmek için Perculus ayarları yapılmalıdır. Bu ayarlar ALMS Destek birimleri tarafından yapılmaktadır.

11. Sertifika
Sertifikalarim.com ve ALMS sistemini birlikte kullanan kurumlar için, ilgili entegrasyon Sertifika ayarlarından yapılmaktadır.

12. Sosyal Medya
Kullanıcıların sisteme Facebook, Twitter gibi sosyal medya hesaplarıyla giriş yapabilmelerine imkân sağlar. Bu ayar sayfasında gerekli API bilgilerini girerek bu entegrasyon sağlanabilir.

13. Şifre Politikası
Şifre sıfırlamayı ve geri almayı aktif hale getirme, yanlış şifre girme limiti, şifrenin belirlenme şartları gibi ayarların bulunduğu sekmedir.

14. Web Site Adresleri
ALMS sistemine alternatif adreslerden de erişilebilsin isteniyorsa alan adı yönlendirmesi sonrası yeni adresler buradan eklenmelidir.

15. Özel Alanlar
Sisteme kullanıcı eklerken, kullanıcı ekleme sayfasındaki bilgiler haricinde ayrıca kullanıcı bilgileri eklenmek isteniyorsa, yeni özel alanlar belirlenebilir. Yeni özelliğin hangi tipte olacağı ve zorunlu alan olup olmayacağı seçilmelidir.

16. Dosya Seçici
Dosya seçici seçeneği aktif edildiğinde, Google Drive, Dropbox ve Youtube gibi harici uygulamalara entegrasyon sağlanabilir, böylece bu uygulamalardan dosya yüklenebilir.

17. Sosyal Api’ler
Ders içinden Telegram aktivitesi eklenebilmesi için sosyal api’ler ayarları aşağıdaki gibi yapılmalıdır. https://my.telegram.org adresine giriniz.

1. Api’ye bağlanacak telefon numarasını giriniz.

2. İlgili işlem takip edilerek login olunuz.

3. Api development tools linkini seçiniz.

Açılan ekranda:

1. Apptitle Bölümüne herhangi bir isim veriniz.

2. Short Name bölümüne herhangi bir isim veriniz.

3. Butona tıklayıp api application oluşturunuz.

4. Yeni açılan ekranda:



Bu iki kodu alınız.

ALMS Ayarlar sayfasında bulunan sol menüden Sosyal Api’ler alanına geçiniz.

Açılan ekranda Telegram’dan biraz önce oluşturmuş olduğunuz App api_id ve App api_hash bilgilerini telefon numarası bilginizi de ekleyerek giriniz.



Daha sonra kodu gönder butonuna basınız.



Telegram hash kodu alanı üst kısımdaki girdiğiniz bilgilerin doğru olması halinde otomatik olarak gelecektir. Bu kodu değiştirmeyiniz. Telegram telefon kodu alanı ise numaranızın bağlı olduğu Telegram hesabınıza gelecektir. O kodu Telegram telefon kodu alanına girip kaydediniz. Api ayarlarınız tamamlanmıştır. (Bkz. İletişim Aracı Ekleme )

18. Sistem Ayarları

Sınavda Kullanıcı Hareketlerini Kaydet: “Evet” seçildiğinde kullanıcıların sınav hareketleri kaydedilir. Çok fazla kullanıcının sınava gireceği dönemlerde, sınav hareketlerinin kaydedilmesi sistemi ağırlaştırabilir, bu nedenle yoğun sınav dönemlerinde bu ayar kapatılabilir.

Anketi Kullanıcı Giriş Yaptığında Öncelikli Göster: İletişim Araçları’ndan, cevaplanması zorunlu bir anket yayınlayabilmek için bu ayar “Evet” seçilmelidir. (Bkz. Yeni Anket Ekleme )

Program Yöneticisi Panoya Ulaşabilmeli: “Evet” seçildiğinde, program yöneticileri, ana sayfada kendi programlarına özel pano ekranına ulaşabilir.

Eğitmen Şifre Değiştirebilmeli: Bu ayar açık olduğunda eğitmen kullanıcıların şifrelerini sıfırlayabilir. Eğitmenler ders içinden Şubeleri Yönet> Şube Listele sekmelerini seçtiğinde listenin sağında şifre sıfırlama seçeneği görünecektir.