Yazar: Advancity | Yazılım Destek Uzmanı – Yunus YALIN


   Sanal sınıflarda görüntü ve ses olmamasının nedeni sanal sınıf dosyalarının aşağıda saydığımız bazı nedenlerden dolayı medya dosyalarının bozulması sonucu web tarayıcının bozulan medya dosyalarını oynatamamasından kaynaklanmaktadır.


   Covid-19 salgın sürecinde Türkiye'de ve Dünya'da insanların neredeyse hepsi çevrim içi olarak aktif internet kullanıyor. Bu durum sanal sınıfları kimi zaman etkiler bir hal aldı.


Yaşanan problemler arasında;

  • Eğitmenin internet sorunları,
  • Eğitmenin kullandığı internet sağlayıcısının bağlantısının stabil olmaması ile ilgili   sorunlar, (Ping düşüşü veya peering dengesizliği),
  • Sunucu internet sorunları,
  • Sunucu yoğunluğu ve
  • Yoğun görüntü işlemeden kaynaklana sorunlar

nedeniyle bazı sanal sınıfların tekrar izleme kayıtlarında bozulmalar gerçekleşebiliyor.


   Çoğu zaman ses ve görüntüyü kurtarabiliyoruz. Medya dosyalarının bazıları sorunsuz kurtarılabiliyorken, medya dosyalarının bazılarında frame ve bitrate kayıpları nedeniyle;

  • Senkronizasyon sorunu,
  • Sesin incelmesi ve kalınlaşması,
  • Ses ve videonun hızlanması veya yavaşlaması,
  • Ses veya videonun birinin hızlanması ve birinin yavaşlaması

gibi sorunlar ortaya çıkabiliyor.


Bu tarz sorunların yaşanmaması için çalışıyoruz.


   Medya dosyasının kurtarılması aşamasında, kimi medya dosyaları 5 dakikada kurtarılabilirken kimi dosyalar 4 saat süren bir işlem sonrasında kurtarılabiliyor. 27 Nisan’ı 28 Nisan’a bağlayan gece medya işleme ve çözümleme konusunda geliştirmeler gerçekleştirdik, 28 Nisan’dan önce gerçekleşen oturumların sanal sınıf tekrarları için 2-6 hafta, 28 Nisan sonrası yeni oturumlar sanal sınıf tekrarları için 1-4 haftada çözümlenebiliyor.


Bu tarz sorunların yaşanmaması için kullanıcılarımıza tavsiyelerimiz.


  1. Eğitmenin İnterneti kablosuz bağlantı yerine eğer mümkün ise kablolu bağlantı kullanarak bir test oturumu gerçekleştirmesini öneriyoruz.
  2. Eğitmenin internet yükleme hızının en az 1 Mbit olmasını öneriyoruz.
  3. Eğitmen VPN sunucu veya DNS kullanıyorsa bu bağlantıları komple kapatıp veya sıfırlayıp sanal sınıf esnasında sadece internet sağlayıcının hizmetini kullanmasını öneriyoruz.
  4. Kablosuz bağlantı ile bağlanılıyorsa modeme yakın Kablosuz ağ sinyalinin kuvvetli olduğu daha iyi çeken bir lokasyondan sanal sınıf dersini gerçekleştirmesini öneriyoruz.
  5. Eğer mümkünse ping düşüşlerini önlemek adına sanal sınıf başlamadan önce modemi kapatıp, modem fişini prizden çıkardıktan sonra 20 saniye bekleyip tekrardan modemi prize takarak modemin IP'sinin sıfırlanmasını öneriyoruz.
  6. Sanal sınıf sırasında ev ortamında iseniz interneti kullanan diğer cihazlardan çıkış yapmanız ders anındaki internet hızınızı artıracaktır.

Çözüm için nasıl talepte bulunmalısınız?

  • Sorun yaşadığınız tekrar izlemeye giriniz.
  • Tarayıcınızın adres kutusunda yer alan bağlantı adresini kopyalayınız.
  • ue@advancity.com.tr e-posta adresine sorun yaşadığınız;
    • Dersin adını yazınız.
    • Dersin gerçekleştiği tarihi yazınız.
    • Eğitimcinin adını yazınız.
    • Dersin bağlantı adresini (URL) yazınız.
    • Eğer sanal sınıf tekrarına ulaşamıyorsanız oturum detay sayfasının bağlantı adresini yazınız.

Yaşanılan bu sorundan dolayı özür diler, anlayışınızı rica ederiz.